A trecut mai bine de un an de când planeta, respectiv educația, au intrat într-o stare neobișnuită de hibernare. Cuprinși de această somnolență inexplicabilă, lipsiți de interacțiunea și afectivitatea cu care eram obișnuiți odată, atât studenți cât și profesori, ne-am trezit în fața unei situații excepționale ai cărei protagoniști deveniserăm, iar pe scenariul fiecăruia nu scria decât „adaptează-te” și așa am făcut. Două semestre a durat acest anotimp hibernal cu averse abundente de „online”, însă, începând cu 1 Martie, a răsărit și primul fir de speranță în grădina noastră, dar nu l-am cules, ci l-am lăsat să sporească și am putut vedea de pe ferestrele facultății cum speranța creștea și împânzea toată zidirea, a venit primăvara!

Nimic nu este întâmplător, iar faptul că primăvara a debutat cu studenții și profesorii înflorind în laboratoare nu face decât să dovedească acest lucru. Este deja a 6-a săptămână de când activitatea se desfășoară în sistem hibrid și încă nu ne vine să credem că mergem la facultate, avem impresia de reverie perpetuă, însă nu, chiar se întâmplă, suntem din nou împreună. Am stabilit că în laboratoare este primăvară, însă, pentru unii este prima oară; după un semestru în care procesul educațional a fost efectuat exclusiv online, bobocii au luat contact cu ceea ce înseamnă viața de student și sunt captivați de întregul orizont ce are să se deschidă în fața lor. Privind înapoi, poate că acea fabuloasă absență a ineracțiunii fizice a constituit un rău necesar care să ne facă a conștientiza anumite aspecte, fie ele individuale sau colective, dar laitmotivul rămâne cu siguranța prețuirea unui anumit lucru cât încă îl avem. Deci, după cum spunea ilustrul Lucian Blaga, a iubi e primăvară. A cunoaște-nseamnă iarnă.

Am rugat studenții farmaciști să descrie într-un cuvânt ce au simțit atunci când au pășit din nou în laboratoare. Iată ce a ieșit!

De asemenea, cu prilejul unui nou început, am reușit să obținem în eprubetele noastre precipitat de renaștere, iar faptul că nu le mai privim din fotografii, ci le ținem în mâini ca odinioară, ne face să ne simțim privilegiați. Am adunat câteva amintiri proaspăt făcute care frapează prin culoare, vrând parcă să întreacă primăvara.

Chiar și de la distanță, cert este că nu am răzbit singuri peste această perioadă de separare și acomodare: de partea cealaltă a ecranului au existat mereu fețe luminoase, voci blânde care empatizau cu noi și ne consolau cum știau mai bine, poate chiar și atunci când acestea aveau deopotrivă nevoie de o încurajare. Este vorba despre dascălii noștri. Pe această cale ținem să le mulțumim pentru tot efortul depus în susținerea laboratoarelor și cursurilor într-un mod cât mai calitativ și adaptat noilor condiții impuse de contextul pandemic. Am rugat câteva cadre universitare să ne răspundă pe scurt la următoarea întrebare: „Cum vă simțiți văzându-i pe studenți din nou în laboratoare?”. Emoția pe care au transmis-o fiecare dintre acestea în momentul în care au răspuns nu poate fi reprodusă ori descrisă, însă vom atașa mai jos cuvintele primite:

Niciodată nu m-aș fi gândit cât de mult îmi lipsește să mă văd cu studenții. După atâta timp, să îi întâlnesc din nou mă bucură enorm. Am văzut cât de dependentă sunt de contactul cu ei, de chipul lor. Chiar mi-au lipsit.

Prof. Univ. Dr. Dinu Mihaela (Botanică farmaceutică și Biologie celulară)

Universitățile sunt locurile destinate de societate educaţiei academice, dar şi învăţării abilităților practice și emoţionale, interacţiunii şi sprijinului social. Profesorii reprezintă coloana vertebrală a sistemului de învățământ, cheia pentru realizarea obiectivelor de învățare, indiferent de context și situație. Deși cadrele didactice au dovedit în această perioadă o mare putere de adaptabilitate, cautând permanent cele mai bune modalități de transmitere a cunoștințelor, revenirea studenților în laboratoare, întregește efortul comun profesor-student în atingerea obiectivele de învăţare.

Prof. Univ. Dr. Pahonțu Elena Mihaela (Chimie Generală și Anorganică)

Mă simt Profesor și…mă bucur!!!

Șef Lucrări Dr. Dumitrescu Anca Irina (Fizică Farmaceutică)

Eu, personal, m-am simțit minunat să mă întorc în laborator. Mă simt foarte bine printre studenți, îmi sunt foarte dragi.

Conf. Univ. Dr. Bădiceanu Carmellina-Daniela (Chimie Farmaceutică)

M-am simțit foarte bucuroasă să ma întorc printre studenți. Singurele emoții pe care le-am simțit au fost de fericire.

Asist. Univ. Luță Emanuela (Farmacognozie, Fitochimie și Fitoterapie)

Nu ți-ai dori să fie primăvară mereu?

Redactor: Alexandru Mihalache

Bucurii din izolare

Așa cum bine știți, pandemia ne-a stricat planurile tuturor. Ne planificam cu toții petreceri cu prietenii, excursii, mai multă practică și voluntariat, întâlniri peste întâlniri,

Citește acum »